10 yumurta
2,5 tepeleme tahta kaşık un
Şerbeti İçin:
4 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
Yumurtaların beyazlarını bir kapa ayırın. İçine hiç sarısı olmayacak yoksa kabarmaz. yumurtanın beyazlarını derin içinde hiç su olmayan temiz bir kapta mikserle kar gibi olana kadar çırp. Ayrı bir kapta da yumurtanın sarısını tahta kaşıkla çırp. Demir kaşık hiç kullanılmayacak. Yumurtanın sarısını tahta kaşıkla kar halinde yumurta akına karıştırarak ekle. Unu da ilave edip yağlanmış kek kalıbına dök. 180 derece fırında kapağını hiç açmadan 20 dakika pişir. İçinin piştiğin anlamak için bir kürdan bastır. Kürdan temizse pişmiş demektir.
Bu arada şerbeti kaynatalım. Ilımaya bırakalım. Kek fırından çıkınca hiç ellemeden ılımasını bekleyelim. Her ikisi de ılıkken şerbetini dökelim. 1 saat sonra, eğer kek şerbetin hepsini çekmişse bu işi başardınız demektir.
Afiyet Olsun..

2 yorum:
Takipçilerinizi göremediğim için takipe alamadım.www.simlipullumutfak.blogspot.com selamlar saygılar
teşekkürler.
sizi takibe aldım.
selam ve sevgiler.
Yorum Gönder