21 Ocak 2014 Salı

ÇİLEK SOSLU ÇİKOLATALI KEK

Ne zormuş yeniden oluşturmak bu bloğu yeni heyecanlar yeni dostlar ağzımız hep tatlı olsun. En sevdiğim meyve çilek hep olsun ;) Lezzetli mi lezzetli çayın kahvenin yanında bir dilim asla geri çevrilmez...





Malzemeler:

4 adet yumurta
4 çorba kaşığı kakao
1,5 su bardağı pudraşekeri
150 gram margarin
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
1,5 su bardağı dövülmüş ceviz
1 paket bitter çikolata
Çilek
1 su bardağı tozşeker

Yumurtaları, kakao ve pudra şekerini iyice çırpın. Erittiğiniz margarini, sütü ve vanilyayı ilave ederek çırpmaya devam edin. Bu karışımdan bir bardak alarak daha sonra kullanılmak üzere bir kenara ayırın. Kalan karışıma kabartma tozunu, unu, cevizi ve çikolatayı ekleyerek karıştırın. Yağlanmış kalıba hamuru boşaltın. Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında pişirin. Keki fırından çıkardığınızda, kenara ayırdığınız karışımı üzerine döküp soğumaya bırakın. Çilekleri püre haline getirip şekerle kaynatarak soğutun. Keki, çilekli sosla servis yapın.


AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok: